Monday, February 27, 2012

Pemantauan PIBG

Belum hilang lagi penat berkarnival, hari ini sekolah menghadapi satu lagi tugas yang tidak kurang beratnya iaitu pemantauan Anugerah PIBG Kebangsaan peringkat negeri Selangor 2012. Yang sebenarnya tahun lepas, kami dah tercalon mewakili daerah Sepang dan mendapat tempat ke-3 daripada 10 buah daerah seluruh negeri Selangor. Tahun ini, PIBG SKKW sekali lagi dicalonkan mewakili daerah Sepang. Kali ini ada 4 kategori. Kami bertanding untuk kategori Sekolah Rendah Luar Bandar. 
   Pasukan pemantau yang terdiri daripada 3 orang pegawai dari JPN Selangor, PPD Hulu Langat dan PPD Petaling Perdana tiba di sekolah lebih kurang pukul 10.00 pagi. Pasukan pemantau hanya berada di Bilik Mesyuarat melihat segala fail dan dokumen sokongan, laporan serta eviden berdasarkan senarai semak dalam IP PIBG yang telah disediakan oleh KPM. Mereka dilayan oleh GB, Setiausaha - Pn. Nor Anikah dan Bendahari - Cik Nor Faezah yang membentangkan segala maklumat dan menjawab semua persoalan. 
   Alhamdulillah segala-galanya berjalan lancar. Terima kasih buat pasukan think tank PIBG yang datang ke sekolah petang semalam menyusun bahan-bahan yang perlu serta kerja-kerja terakhir menghadapi pemantauan tadi. Terima kasih juga buat YDP PIBG - Dr. Norizhar yang telah menandatangani dokumen-dokumen terkini termasuk laporan Karnival PIBG Sabtu lepas. Semoga kejayaan yang lebih baik dapat kita capai buat kali ini. Insya Allah. 
Kemaskini Sudut PIBG yang asyik terbang dek angin
Barisan dokumen menanti untuk dipantau
Backdrop alu-aluan
Bersedia menyambut tetamu istimewa
GB diapit SU dan Bendahari Kehormat PIBG
Bersama MIlah - admin blog PIBG yang berbakat
Selamat Datang ke SKKW
Anikah selaku mc
Ucapan aluan GB disusuli ucapan wakil pemantau
Pemantauan kewangan PIBG
Pemantauan pengurusan PIBG
Minum jap
Pemantauan aktiviti PIBG
Suasana pemantauan
Norfa menemani 2 orang pegawai pemantau minum
Sambung lagi
Perbincangan dan perkongsian
Penyampaian cenderamata buat pasukan penilai
Bergambar kenangan sebelum meninggalkan sekolah
Bye
Melepaskan kelegaan sambil menikmati jamuan

No comments:

Post a Comment