Friday, March 2, 2012

Notis Mesyuarat Agung PIBG Kali Ke-9


1 comment:

  1. Salam ...
    insyallah saya akan datang jika tiada aral melintang... tapi saya hendak juga usul beberapa perkara kepada pibg..

    Dari pemantauan saya terhadap anak saya tahun 1 setelah hampir 3 bulan.. saya kurang puas hati dengan panduan guru2 terhadap murid tahun 1.

    1. Contoh:Aktiviti kelas iaitu murid dikehendaki menyalin xtvt kerja yg ditulis di atas papan hitan kedalam buku tulis.. tapi selalu nya anak2 ini tidak sempat utk menyalin kesemua nya.. sepatutnya cikgu patut menyemak serta memberi panduan kepada murid2 tersebut..al maklum lar murid tahun satu sebelum ini belajar di sekolah tadika tidak ada xtvt menyalin seperti ini.. ini adalah satu xtvt baru bagi mereka..

    2. Pengurusan & panduan buku yang tidak teratur kepada murid tahun satu.Contoh : anak saya mempunyai banyak buku tulis bg satu2 mata pelajaran (BM.BI),anak keliru dengan pengunaan buku yg ungin digunakan.. kadang2 anak saya terpaksa memadam kerja yg telah ditulis di dalam buku tulis oleh kerana salah buku, saya berharap guru dapat membuat senarai kepada ibubapa/murid berapa jumlah buku tulis yg diperlukan oleh setiap matapelajaran serta kegunaan nya agar murid2 ini tidak membawa buku yg salah atau tersalah buku.

    3. Keperluan tambahan terutama bg matapelajaran DSV. diharap cikgu dapat terlebih dahulu memaklumkan kepada murid untuk keperluan peralatan yg akan digunakanutukk kelas DSV yg akan datang agar muris2 ini dpt menyedikan keperluan tersebut(gunting/gam/kertas warna/dll).Contoh : murid terpakasa ke book shop untuk membeli keperluan tersebut jika tiada.

    4.Book Shop banyak menjual peralatan yg tak sepatutnya.

    ReplyDelete